سئو تکنیکال برای جذب مشتری بیشتر

چگونه از سئو برای جذب مشتریان جدید استفاده کنیم؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخشهایی است که لازم است در یک استراتژی سئو به آن بپردازیم. چرا که به لطف تحقیق این کلمات کاربران و مخاطبین می توانند صفحه وب سایت شما را در فهرست موتورهای جستجوی گوگل بیابند. اگرچه سئو تکنیکال جزوی از سئو داخلی به شما می آید اما جنس این دو با یکدیگر فرق می کنند و به همین خاطر جدا از هم درنظر گرفته می شوند. گام مهم بعدی در پیاده سازی سئو تکنیکال، بررسی و بهینه سازی فایل robots.txt است. هدف  robots.txt این است که به موتورهای جست و جو بگوید که کدام صفحات وب سایت را نمایش ندهد و در عوض کدام را کروال و ایندکس کنند. سئو تکنیکال (Technical SEO یا سئو فنی)، از کلیدی ترین مراحل سئو سایت است که هدف اصلی آن افزایش رتبه و امتیاز صفحات در موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل است.

این نکات، بیشتر از هر قسمتی دیگری باید در محتوای وب سایت (به ویژه قسمت نوشته ها) مد نظر قرار گرفته شوند. استفاده صحیح از افزونه های امنیت سایت، تنظیم کدهای ساختاریافته، بهبود سرعت سایت و پارامترهای تکنیکال دیگر باعث بهبود عملکرد فنی سایت شما می‌شود. وقتی بخش تکنیکال سایت شما قابل قبول باشد، شاخص‌های KPI آن از جمله نرخ تبدیل هم افزایش می‌یابد. شما تنها با تولید محتوای ارزشمند و مطابق یا نیاز کاربر می‌توانید ترافیک بالایی را به سایت خود جذب کنید و تعداد زیادی از کاربران را به خریدار، عضو یا مشتری تبدیل کنید. محتوای تصویری و ویدئویی امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی‌های بازاریابی تبدیل شده است.

البته باز هم تکرار می‌کنیم که این موضوع به شرایط فعلی سایت نیز بستگی فراوانی دارد. اگر کراولر با خطاهای سرور زیادی در یک سایت مواجه شود، ممکن است خزیدن در سایت را به‌طورکلی متوقف کند که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در ایندکس شدن سایت می‌شود. این مقاله، مملو از نکات و ترفندهای تخصصی سئو تکنیکال است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را به یک رقیب شکست‌ناپذیر در دنیای آنلاین تبدیل کنید. سئو فنی یا Technical به فعالیت‌های مرتبط با بهبود ساختار سایت جهت افزایش سرعت و دسترسی ربات‌ها می‌پردازد. از کدهای قالب گرفته تا تصاویر، ویدیوها و فایل کدهایی که در وب سایت شما قرار دارند.

با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم ‌ها و رفتار کاربران، پیاده‌ سازی استراتژی‌ های مناسب سئو از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. این مقاله به بررسی انواع استراتژی‌ های سئو می ‌پردازد و تاثیرات هر یک را تحلیل می ‌کند. داشتن محتوای تکراری هم برای موتورهای جستجو ناخوشایند است و هم باعث اذیت کاربران میشود. محتوای کپی یا تکراری مشکلات فنی در سایت ایجاد میکند و باعث می‌شود، چندین صفحه با آدرس های متفاوت با محتوای یکسان به صورت همزمان در نتایج گوگل نمایش داده شود. گوگل این گونه صفحات را Doplicate Content در نظر میگیرد که باعث کاهش اعتبار و رتبه سایت میشود.

برای نصب SSL می توانید ابتدا با هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که SSL را برای حساب شما فعال کنند. این داده ها را معمولاً یک بار وارد می کنیم و دیگر نیازی به کار دیگری نیست. به عنوان مثال درباره بردکرامب، فقط کافیست یک بار تنظیمات نمایش این منو را تغییر دهید. در مورد داده های ساختاریافته مقالات نیز، یک بار تعریف مد نظرتان را وارد وردپرس می کنید. با این کار ساختار تعریف شده، به صورت خودکار روی محتواهای جدید هم اعمال خواهد شد.

یک سایت را می خزد و یک داشبورد کاربر پسند ایجاد می کند که مسائل فنی SEO  یا تکنیکال سئو را برای اولویت بندی برجسته می کند. اغلب توصیه می شود از یک خزنده عمیق مانند Screaming Frog در کنار یک خزنده مبتنی بر ابر مانند Ahrefs برای ترکیب داده های دقیق و تجزیه و تحلیل دقیق استفاده کنید. GSC برای بررسی دسترس‌پذیری و ایندکس کردن و سایر برنامه‌های کاربردی گسترده‌تر، مانند مشاهده کلمات کلیدی Google که بیشترین کلیک‌ها و نمایش‌ها را داشته‌اند، استفاده می‌شود. سئو لبه زیرمجموعه ای از محاسبات لبه است، عملی که شامل ایجاد تغییرات فنی و معماری برای پردازش داده ها به منبع یا کاربر نهایی است. این امر تأخیر را کاهش می‌دهد و فناوری را سریع‌تر می‌کند، برخلاف پردازش ابری که به مراکز داده متمرکز متکی است و برای بسیاری از کاربران کارآمدتر است. بعد از رفع این مشکلات، تیم سئو می‌تواند بر اساس داده‌های کلیدی که براساس کیورد ریسرچ به کمک ابزارهای ویژه انجام می شود، رتبه‌بندی، بخش‌های جدید سایت را ایجاد کند.

نظرات مثبت کاربران، به خصوص در پلتفرم ‌های محلی به ایجاد اعتبار و جذب مشتریان جدید می انجامد. پاسخ به نظرات و تعامل با مشتریان نیز در انواع استراتژی های سئو اهمیت ویژه ای دارد. تشویق مشتریان به ارائه نظرات و بررسی محصولات یا خدمات به بهبود سئو خارجی کمک می کند. افزایش تعداد لینک ‌های ورودی به وب‌ سایت نشان‌ دهنده اعتبار و کیفیت آن است. لینک ‌ها باید از منابع معتبر و مرتبط به دست آیند تا تاثیر بیشتری داشته باشند. یعنی کافی است ربات‌های این موتور جستجو متوجه شوند یک جوجه هکر به سایت شما نفوذ کرده تا آبرو و حیثیت‌تان را ببرند!

ابزارهایی مانند تگ های Canonical به شما کمک می کنند که صفحه اصلی را به موتورهای جستجو نشان دهید. چرا مهم است؟ کاهش سردرگمی موتورهای جستجو باعث می شود تمام ارزش سئو به صفحه اصلی انتقال یابد. این تکنیک سئو می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش ترافیک سایت داشته باشد، زیرا کاربران معمولاً به اولین نتیجه نمایش داده شده بیشتر اعتماد می‌کنند و احتمال کلیک بر روی آن بیشتر است. Featured Snippets فرصتی عالی برای جذب ورودی بیشتر و ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو محسوب می‌شود. با ایجاد یک تجربه کاربری عالی و افزایش بازخورد کاربر مانند نرخ کلیک، نرخ پرش، زمان ماندن کاربر در صفحه و بازدید از صفحات، RankBrian بهتر میتواند سایت را پردازش کند.

کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. به این ترتیب، شما سایت‌هایی را مهندسی معکوس می‌کنید که از قبل می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند. محتوای باکیفیت و مرتبط با نیاز کاربران باعث افزایش زمان ماندگاری آن‌ ها در وب‌ سایت می ‌شود. بهینه ‌سازی محتوا شامل استفاده از تصاویر، ویدئو ها و فرمت‌ب ندی مناسب (مانند استفاده از عناوین فرعی) می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که باید کیورد تارگتینگ در صفحه بندی وب سایت خود نیز پیاده کنید تا در رتبه های اول گوگل دیده شوید برای این موضوع بهتر است که چندین نمونه استراتژی سئو را با دقت مشاهده کنید.

علاوه بر تأثیر بر سئو، یک سایت سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. داده‌های ساختار یافته (Schema Markup) نوعی کد هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر درک کنند محتوای وب‌سایت شما درباره چه موضوعی است. این داده‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره محصولات، رویدادها، نظرات کاربران و بسیاری موارد دیگر ارائه دهند. استفاده صحیح از Schema می‌تواند باعث نمایش نتایج غنی (Rich Snippets) در صفحات نتایج جستجو شود، که این می‌تواند نرخ کلیک (CTR) وب‌سایت شما را افزایش دهد. اگر سئوی تکنیکال سایت هر گونه مشکلی فنی داشته باشد، بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی خواهد گذاشت. خزنده‌های گوگل به صفحات مختلف سایت دسترسی نخواهد داشت و نمیتوانند آنها را فهرست و ایندکس کنند.

در این مطلب به بررسی و تحلیل این دو استراتژی پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را برای کسب‌وکار خود بگیرید. در واقع، سئو تکنیکال قبل از هر چیز به موتور جستجو کمک می‌کند که بتواند به راحتی تمام صفحات سایت شما را بخزد و ایندکس کند. این اقدام باعث می‌شود که رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود یابد و در نتیجه، ترافیک بیشتری به سمت سایت شما هدایت شود. سئو تکنیکال شامل اقداماتی است که به بهینه‌سازی جنبه‌های فنی و ساختاری سایت می‌پردازد تا به موتورهای جستجو کمک کند که سایت شما را بهتر شناسایی، ایندکس و رتبه‌بندی کنند. علاوه بر این، صفحات AMP در سرورهای گوگل ذخیره می‌شوند، به این معنی که وقتی کاربر روی یک صفحه AMP از نتایج جستجو کلیک می‌کند، آن صفحه با سرعت بیشتری، لود می‌شود. این عامل می‌تواند منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) و ترافیک کلی وب‌سایت شود.

این بخش از سئو با هدف بهبود تعامل موتورهای جستجو با وب سایت انجام می شود تا صفحات به راحتی خزیده (Crawled)، نمایه سازی (Indexed)، و رتبه بندی (Ranked) شوند. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، استفاده از سئو می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک ارگانیک را به وب‌سایت خود جذب کنید. بهینه‌سازی صفحات محصول و محتوای سایت برای موتورهای جستجو، می‌تواند باعث افزایش دیده‌شدن شما در نتایج جستجو شود. امروزه داشتن یک استراتژی فروش و بازاریابی موثر برای کسب‌وکارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دو روش پرکاربرد و محبوب برای جذب مشتری و افزایش فروش، استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) و فروش در مارکت پلیس‌ها هستند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که می‌توانند بر اساس نوع کسب‌وکار، محصولات ارائه شده، بازار هدف و بودجه موجود، تاثیرات مختلفی داشته باشند.

اگر وب‌سایت مشکلاتی داشته باشد که مانع از دیده شدن آن در نتایج جستجو شود، بقیه تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد بود. تیم سئو داخلی معمولاً به بررسی فنی سایت برای هدایت اقدامات اولیه خود نیاز دارد. به طور ساده، اگر سایت مشکلات فنی جدی داشته باشد یا نتواند در موتورهای جستجو نشان داده شود، بقیه تلاش‌های سئو بی‌فایده است. به عنوان مثال، یک متخصص سئو داخلی صفحات وب را بررسی  کرده و بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ که شامل تایتل، توضیحات متا، H1 و h2 ,…غیره) در وب سایت شما تغییراتی اساسی و اصولی ایجاد می کند. علاوه بر این، یک وب‌سایت واکنشگرا می‌تواند به کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل، کمک کند که برای گوگل و کاربران بسیار ارزشمند است. همچنین، طراحی ریسپانسیو می‌تواند قابلیت خزیدن در وب‌سایت شما را با دسترسی راحت‌تر کراولرها و ایندکس کردن محتوای سایت شما بهبود بخشد.

سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که به‌صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کند. سینا عباسی با تخصص و تجربه‌ای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر می‌دهد. برای رفع این مشکل باید یک نسخه را به عنوان دامنه اصلی تعریف کرده و نسخه دیگر را نیز به عنوان آدرس دوم خود تعریف کنید. با این کار به موتورهای جست و جو می گویید که هر دو آدرس مربوط به یک وب سایت است. لازم به ذکر است که هیچ تفاوت و اولویتی بین نسخه های با WWW و بدون WWW وجود ندارد. پس حتما از یک مشاور سئو، مشاوره یا کمک بگیرید تا نرخ تبدیل را در روند رشد خود حفظ کنید.

با افزودن تغییرات خلاقانه به کلمات کلیدی اولیه، مانند استفاده از اصلاح‌کننده‌ها، موقعیت‌های جغرافیایی و تمرکز بر صنعت خاص، می‌توانید دامنه جستجوی خود را گسترش دهید. همچنین، شناسایی خوشه‌های کلمات کلیدی که شامل واژه‌های مرتبط هستند، به شما این امکان را می‌دهد که در نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب کنید. در نهایت با این تکنیک جدید سئو، می توانید با پیگیری و تحلیل عملکرد این کلمات کلیدی، استراتژی‌های خود را بهبود بخشید و به تدریج به رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو دست یابید. با افزایش روزافزون رقابت در دنیای دیجیتال، روش‌های سئو برای جذب ترافیک و افزایش رتبه در نتایج جستجو بیشتر از قبل اهمیت دارد. در این شرایط، سایت‌هایی موفق خواهند بود که زودتر و بهتر، مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌ها را برای بهینه سازی سایت خود در نظر بگیرند. یکی از بخش‌های مهم سئو که برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها، ممکن است پیچیده باشد، سئو تکنیکال یا سئو فنی است.

استراتژی های تبدیل بازدید به مشتری را مدام تحت نظر داشته باشید و آنالیز کنید. مخاطب خود را به خوبی بشناسید و استراتژی‌ها را متناسب با رفتار کاربران طراحی کنید. طراحی مناسب سایت برای دستگاه‌های موبایل یا همان ریسپانسیو یا موبایل فرندلی کردن باعث می‌شود تا این کاربران را در بین مشتریان خود حفظ کنید. بخش قابل توجهی از کاربران اینترنتی، حدود 40 درصد، را کاربران موبایل تشکیل می‌دهند. حدود 78 درصد از بازاریاب‌های اینترنتی از نرخ تبدیل Conversion Rate (CVR) سایت‌های خود راضی نیستند. دلیل این نارضایتی هم اجرای نادرست تکنیک‌های جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل است.

با پیروی از این دستورالعمل ها ، می توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار وب سایت شما انتظارات الگوریتم های موتورهای جستجو را برآورده می کند و همیشه در صف اول گوگل خواهید بود. نقشه‌های سایت معمولاً فایل‌های XML هستند که URLs مهم وب‌سایت شما را لیست می‌کنند. نقشه‌های سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سایت شما را بهتر بخوانند و به سرعت ایندکس کنند. اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌هایی مانند Yoast و Rank Math می‌توانند به طور خودکار نقشه‌های سایت را برای شما ایجاد کنند. این افزونه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با یک کلیک، نقشه سایت خود را به‌روزرسانی کنید و آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید.

متخصصان فنی سئو با استفاده از ابزارها و تکنیک های آنالیز مناسب، مسائل مهمی از انتقال سایت گرفته تا سرعت صفحه، ابرداده، لینک داخلی و موارد دیگر را برطرف می کنند. سئو تکنیکال که نیاز به مجموعه مهارت های تخصصی دارد، یک مسیر شغلی هیجان انگیز برای کسانی است که توانایی های تحلیلی و دانش فنی برای تشخیص و حل مسائل پیچیده وب سایت دارند. مشکلات محتوای تکراری همچنین می‌تواند منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود و به رتبه‌بندی کلی وب‌سایت در موتورهای جستجو آسیب بزند. برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند از تگ کنونیکال برای مشخص کردن محتوای اصلی استفاده کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای عنوان و توضیحات متای منحصربه‌فرد است.

شما کاربران می توانید برای تقویت سئو داخلی سایت خود، علاوه بر خدمات سئو مجموعه ما، از خدمات سفارش تولید محتوا به صورت کاملا بهینه سازی شده استفاده کنید. یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو و تجربه کاربری، سرعت بارگذاری وب سایت است. یکی از بهترین استراتژی ها در جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل نمایش اعتبار سایت یا برند شماست. برای تولید محتوای بهینه و باکیفیت و همچنین بهبود سئوی داخلی حتما از ابزارهای مدیریت محتوای سئو استفاده کنید. برای تبدیل کاربر بازدید کننده به عضو یا مشتری سایت باید در کنار بهبود شاخص‌های KPI سئو، استراتژی‌های بخصوص دیگری را هم به کار بگیرید.

بهبود سرعت صفحه در گذشته ساده بود – برخی از تصاویر را فشرده کنید، اسکریپت های خود را کوچک کنید و امتیازات سرعت خوبی دریافت کنید. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. سعی کنید حداکثر از یک پنجره کوچک و ساده پاپ آپ برای عضویت ایمیلی، دریافت خدمات، رزرو مشاوره و… استفاده کنید. حتما دکمه بستن پنجره را در نقطه‌ای واضح و در دسترس قرار دهید تا کاربر به راحتی بتواند آن را ببندد. این اقدام می تواند امضای قرارداد، تعیین جلسه مشاوره یا ارسال اطلاعات موردنیاز باشد.

با افزایش استفاده از دستگاه های موبایل، اهمیت طراحی سایت هایی که در تمام دستگاه ها به خوبی نمایش داده شوند، افزایش یافته است. چرا مهم است؟ اگر سایت شما در موبایل به درستی نمایش داده نشود، نه تنها کاربران را از دست می دهید، بلکه در رتبه بندی گوگل نیز دچار افت می شوید. بهبود تجربه کاربری به هدایت بهتر کاربران در مسیر درست و به سمت هدف شما یعنی خرید، دانلود، عضویت، نظردهی و… کمک می‌کند. پروپوزال سئو (SEO Proposal) یک سند رسمی است که استراتژی ها، تکنیک ها و خدمات سئو را برای بهبود رتبه و دیده شدن سایت مشتری در موتورهای جستجو توضیح می دهد. این مستند معمولاً هنگام ارائه خدمات سئو به مشتریان بالقوه یا برای مشخص کردن دامنه ی کار برای مشتریان فعلی تنظیم می شود. باید به این مورد توجه داشته باشید که RankBrain هنگام رتبه بندی وب سایت شما را بررسی می کند.

این فرآیند به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف استراتژی کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده و به بهبود عملکرد سئوی خود بپردازید. در صورتی که به اشتباه کلمات کلیدی کم‌ارزش یا بدون پتانسیل رشد را هدف قرار دهید، نه تنها نتایج دلخواه را به دست نخواهید آورد، بلکه ممکن است از رقبای خود عقب بمانید. به همین دلیل، تحقیق گپ کلمات کلیدی به شما اجازه می‌دهد تا بررسی کنید که رقبای شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند و شما چگونه می‌توانید استراتژی خود را بهبود دهید. اما در مقابل اگر در سایت خود اشتباهات فنی جدی مرتکب شوید و از سئو تکنیکال استفاده نکنید، ممکن است برای شما گران تمام شود. بطور کلی، سئو فنی یا سئو تکنیکال مهم است؛ زیرا اساساً تضمین می­‌‌کند که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و عاری از هرگونه مشکل فنی است که مانع از درک و رتبه بندی آن توسط موتورهای جستجو می­‌شود. برای جذب ترافیک ارگانیک و تبدیل آن ترافیک به مشتری باید سئو فنی را پیاده سازی کنید.

منوهای Breadcrumb یک گزینه ناوبری اضافی هستند که ممکن است به افزایش قابلیت استفاده سایت شما و ارتقای رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کنند. فایل robot.txt پسوند فایلی است که به ربات‌­های موتورهای جستجو می گوید کدام صفحات سایت شما را بخزند. بهینه‌سازی فایل robots.txt برای هدایت خزنده‌ها به بهترین و مرتبط‌ترین اطلاعات شما، راهی عالی برای بهبود رتبه‌بندی نتایج موتور جستجو و افزایش ترافیک به سایت شما است. اصول و تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت در چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند. یکی از مهم ترین این دسته ها، سئوی تکنیکال است که به تنهایی می تواند تأثیر قابل توجهی در رتبه سئوی وب سایت داشته باشد.

اگر هدف شما جذب مخاطبان از کشورهای مختلف است، توجه به سئو بین‌المللی ضروری است. سئو بین‌المللی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو در کشورهای مختلف، استفاده از زبان‌ها و محتوای بومی‌شده، و توجه به تفاوت‌های فرهنگی است. برای این کار می‌توانید از تگ‌های hreflang استفاده کنید که به گوگل نشان می‌دهد کدام نسخه از وب‌سایت شما برای کدام کشور یا زبان مناسب است. همچنین، بهینه‌سازی محتوای چند زبانه، ترجمه درست و دقیق، و استفاده از کلمات کلیدی محلی در هر کشور اهمیت زیادی دارد. Code bloat به وجود کدهای غیرضروری یا اضافی در یک وب‌سایت اشاره دارد که می‌تواند زمان بارگذاری وب‌سایت را افزایش دهد و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری